Coșul meu 0
Contul meu
0
Colecții
EMINESCU. MODELE COSMOGONICE SI VIZIUNE POETICA
INDISPONIBIL
+
19.00 lei
Wishlist
Wishlist
Autor:
Domeniu:
Colecție:
An apariție:
2017
Nr. pagini:
256
Format:
14×20
ISBN:
978-973-47-1161-1
Ediția: a IV-a
Nr. volume: 1
Descriere
Despre autori
Recenzii (0)

Aparuta in 1978, cartea Ioanei Em. Petrescu (1941-1990) este unul dintre putinele studii cu adevarat sebstantiale si empatice cu poezia eminesciana, o referinta critica obligatorie in domeniul eminescologiei.
Eseu de semantica ontologica, lucrarea si-a propus sa defineasca opera lui Eminescu in evolutia sa interioara, ca succesiune de solutii existentiale ale raportului fiinta / istorie / univers (limbaj). Conceptul fundamental al demonstratiei este cel al modelului cosmogonic adoptiv: `Optimismul viziunilor platoniciene din inceputurile creatiei lui Eminescu si pesimismul schopenhauerian caracteristic celei de-a doua etape isi pierd sensul din perspectiva finala a operei care cucereste, dincolo de pesimism sau optimism, o constiinta tragica a existentei intr-un univers in care zeii s-au refugiat in nefiinta, dar condamna lumea sa existe, faurindu-si, prin gandire, chipul si istoria`.

EMINESCU. MODELE COSMOGONICE SI VIZIUNE POETICA
19.00 lei
Wishlist
Wishlist
INDISPONIBIL
+
Domeniu:
Colecție:
An apariție:
2017
Nr. pagini:
256
Format:
14×20
ISBN:
978-973-47-1161-1
Ediția: a IV-a
Nr. volume: 1
Descriere
Despre autori
Recenzii (0)

Aparuta in 1978, cartea Ioanei Em. Petrescu (1941-1990) este unul dintre putinele studii cu adevarat sebstantiale si empatice cu poezia eminesciana, o referinta critica obligatorie in domeniul eminescologiei.
Eseu de semantica ontologica, lucrarea si-a propus sa defineasca opera lui Eminescu in evolutia sa interioara, ca succesiune de solutii existentiale ale raportului fiinta / istorie / univers (limbaj). Conceptul fundamental al demonstratiei este cel al modelului cosmogonic adoptiv: `Optimismul viziunilor platoniciene din inceputurile creatiei lui Eminescu si pesimismul schopenhauerian caracteristic celei de-a doua etape isi pierd sensul din perspectiva finala a operei care cucereste, dincolo de pesimism sau optimism, o constiinta tragica a existentei intr-un univers in care zeii s-au refugiat in nefiinta, dar condamna lumea sa existe, faurindu-si, prin gandire, chipul si istoria`.

Distribuie pe Twitter
Distribuie pe Pinterest
Distribuie pe Email
POATE VĂ INTERESEAZĂ ȘI