Dintre toate disciplinele studiate la școală, limba și literatura română este cea mai prietenoasă și cea mai puțin „didactică”, pentru că e gândită ca un teritoriu în care vă întâlniți cu povestea, cu imaginația voastră și a autorilor pe care îi citiți, cu eroii voștri preferați, cu toate cuvintele care vă ajută să fiți convingători atunci când vorbiți sau când scrieți, cu logica unor structuri gramaticale grație cărora înțelegeți tot ce învățați la matematică, la biologie, la geografie, la limbi străine etc.
Volumul consacrat clasei a VI-a din seria de auxiliare intitulată Teme recapitulative dezvoltă zece teme derivate din tema generală prevăzută de programa școlară („Eu și lumea din jurul meu”), după cum urmează: Noi și ceilalți, Vorbind cu natura, Portrete, Oamenii din jurul meu, Miraje, Rivalități, Sentimente, Întâlnirea cu necunoscutul, Tâlcuri, Poveștile artei.
Fiecare unitate tematică este deschisă cu un set generos de Exerciții de sistematizare și consolidare, iar partea a doua este dedicată Evaluării competențelor, fiind gândită pe patru module – Receptarea textului scris, Limbă și comunicare, Redactarea textului scris, Comunicarea orală – care cuprind teste și probe de evaluare cu itemi adecvați fiecărui domeniu de conținut menționat, la care se adaugă, transversal, itemi vizând competența interculturală.
Noutatea absolută și utilitatea imediată a acestor teste vine din organizarea și conceperea lor în spiritul noului model de subiect pentru Evaluarea Națională, care asimilează formatul evaluării susținute de elevi către finalul clasei a VI-a. Corectitudinea răspunsurilor poate fi verificată prin consultarea capitolului de la finalul volumului, Soluții și sugestii de răspuns.
Cartea răspunde necesității de a adapta treptat instrumentele de evaluare la „tabloul”, la tipicul și la standardele evaluării de la finalul ciclului gimnazial, astfel încât obișnuințele lucrului de la clasă să se convertească firesc în rezultatele obținute la evaluarea externă de la finalul ciclului gimnazial.
Dintre toate disciplinele studiate la școală, limba și literatura română este cea mai prietenoasă și cea mai puțin „didactică”, pentru că e gândită ca un teritoriu în care vă întâlniți cu povestea, cu imaginația voastră și a autorilor pe care îi citiți, cu eroii voștri preferați, cu toate cuvintele care vă ajută să fiți convingători atunci când vorbiți sau când scrieți, cu logica unor structuri gramaticale grație cărora înțelegeți tot ce învățați la matematică, la biologie, la geografie, la limbi străine etc.
Volumul consacrat clasei a VI-a din seria de auxiliare intitulată Teme recapitulative dezvoltă zece teme derivate din tema generală prevăzută de programa școlară („Eu și lumea din jurul meu”), după cum urmează: Noi și ceilalți, Vorbind cu natura, Portrete, Oamenii din jurul meu, Miraje, Rivalități, Sentimente, Întâlnirea cu necunoscutul, Tâlcuri, Poveștile artei.
Fiecare unitate tematică este deschisă cu un set generos de Exerciții de sistematizare și consolidare, iar partea a doua este dedicată Evaluării competențelor, fiind gândită pe patru module – Receptarea textului scris, Limbă și comunicare, Redactarea textului scris, Comunicarea orală – care cuprind teste și probe de evaluare cu itemi adecvați fiecărui domeniu de conținut menționat, la care se adaugă, transversal, itemi vizând competența interculturală.
Noutatea absolută și utilitatea imediată a acestor teste vine din organizarea și conceperea lor în spiritul noului model de subiect pentru Evaluarea Națională, care asimilează formatul evaluării susținute de elevi către finalul clasei a VI-a. Corectitudinea răspunsurilor poate fi verificată prin consultarea capitolului de la finalul volumului, Soluții și sugestii de răspuns.
Cartea răspunde necesității de a adapta treptat instrumentele de evaluare la „tabloul”, la tipicul și la standardele evaluării de la finalul ciclului gimnazial, astfel încât obișnuințele lucrului de la clasă să se convertească firesc în rezultatele obținute la evaluarea externă de la finalul ciclului gimnazial.