a) Laura, Sperie-Ciori și Leul cel Laș;b) elevi în clasa a V-a;c) elevi în clasa a VI-a;d) Laura și prietenii ei.
a) acasă la protagonistă, într-o zi de marți din luna martie;b) în clasa Teodorei Coman, într-o zi de miercuri din luna martie;c) în sala de clasă, într-o zi de marți din luna martie;d) în sala de clasă, într-o zi de miercuri din luna martie.
a) să se identifice cu unul dintre personajele textului Vrăjitorul din Oz scris de Frank Baum și să-și justifice opțiunea;b) să se dezică de unul dintre personajele textului Vrăjitorul din Oz scris de Frank Baum și să-și justifice opțiunea;c) să se identifice cu unul dintre personajele textului Vrăjitorul din Oz scris de Teodora Coman și să-și justifice opțiunea;d) să se identifice cu Leul cel Laș din textul Vrăjitorul din Oz scris de Frank Baum și să-și justifice opțiunea.
a) le place să-și exprime părerea personală;b) li se pare important să-și exprime părerea personală;c) nu le place să-și exprime părerea personală;d) sunt interesați să-și exprime părerea personală.
a) Cănuță;b) Dorothy;c) Leul cel Laș;d) Sperie-Ciori.
a) face totul de-a-ndoaselea;b) prin defectul de a nu avea minte;c) prin felul în care Sperie-Ciori își dă seama că nu are minte;d) prin faptul că tace atunci când este lipsită de apărare sau se simte atacată.
a) pentru că are ocazia să-i atragă atenția lui Matei asupra calităților ei de scriitoare;b) pentru că au teme interesante, de exemplu să citească Vrăjitorul din Oz și Cănuță om sucit;c) pentru că o ajută să aibă o relație mai bună cu părinții ei;d) pentru că profesorul îi face pe elevi să gândească, le adresează întrebări provocatoare și îi încurajează să pună întrebări.
a) un concurs numit CDIdei în cărți în care fac o machetă după un citat dintr-o carte citită;b) un concurs numit CDIdei în cărți în care fac o machetă după un citat din Vrăjitorul din Oz;c) un concurs numit Din capul meu în care fac o machetă după un citat dintr-o carte citită;d) un concurs numit Din capul meu în care fac o machetă după un citat din Vrăjitorul din Oz.
a) profesorul îi mai pune o întrebare și colegii se miră;b) profesorul se transformă într-un elev și participă la lecțiile de literatură;c) profesorul și colegii o aplaudă;d) profesorul tace și elevii aplaudă.
a) o școală cu tablă electronică, videoproiector și bibliotecă modernă;b) o școală ideală în care copiii sunt premiați pentru calitățile lor;c) o școală ideală în care elevii sunt doar personajele din Vrăjitorul din Oz;d) o școală obișnuită în care copiii sunt premiați pentru calitățile lor.
a) faptul că îl apreciază pe profesorul de română, că au terminat clasa a VI-a cu 10, că sunt pasionați de lectură;b) faptul că îl apreciază pe profesorul de română, că au terminat clasa a VI-a cu 10, că sunt foarte populari;c) faptul că participă la multe concursuri, că au terminat clasa a V-a cu nota 10, că sunt pasionați de lectură;d) faptul că sunt elevi în clasa a VI-a, că au terminat clasa a V-a cu nota 10, că sunt pasionați de lectură.
a) speră să-l impresioneze pe Matei, deși acesta nu-i dăduse nicio atenție până în acel moment;b) speră să-l impresioneze pe Matei, deși acesta îi dăduse multă atenție până în acel moment;c) speră să primească aplauze din partea profesorilor și a colegilor;d) speră să o impresioneze pe Diana și pe restul colegilor.
a) că Laura era elevă într-o școală ideală;b) că Laura își păstrează aceeași relație cu Diana și cu Matei;c) că Matei începe să-i acorde atenție Dianei;d) că Matei începe să-i acorde atenție Laurei.
a) ideile profesorului;b) o școală ideală;c) sentimentele autorului;d) sentimentele contradictorii ale oamenilor.