Educația fascistă a tinerilor italieni

Mai există încă părinți reticenți, din pricina prejudecăților, în a-și înscrie copiii în Balillas. […] (părinții) erau convinși că în cazul unui viitor război Balillas vor fi cei care vor ataca și vor muri printre primii. Dar binefacerile fascismului sunt atât de evidente și actuale încât nu este dificil de explicat chiar și spiritelor cele mai inculte. Profesorii nu trebuie decât să afișeze, într-un cadru demn, portretul Ducelui, care, în ipostazele sale de profet, ghid, om de stat și minunat organizator al forțelor națiunii, de răzbunător și constructor, rezumă trăsăturile cele mai caracteristice ale rasei, domină și antrenează poporul spre cel mai pur ideal, reface o patrie glorioasă, respectată, puternică.

[…] Toate eforturile noastre trebuie să tindă spre educarea voinței, spre făurirea caracterelor. Balillas trebuie să se supună disciplinei militare, forței regulilor, lanțurilor legilor, și aceasta fără discuție. Regulamentul este sacru, supunerea trebuie să fie oarbă, deplină, totală. […]


G. Bonomi, Maestrul regimului, 1934

Doctrina fascistă

Pentru fascism, totul este în stat și nimic uman, nimic spiritual nu există și nu are valoare în afara statului. În acest sens, fascismul este totalitar. În afara statului [nu există] nici indivizi, nici grupuri (partide politice, asociații, sindicate, clase). De aceea fascismul se opune socialismului, care accentuează mișcările politice ale luptei de clasă și ignoră unitatea statului care fundamentează clasele sociale pe o singură realitate economică și morală. Și, într-o manieră omoloagă, fascismul se opune sindicalismului.


Benito Mussolini, articolul Fascismul (pentru Enciclopedia italiană, 1934)