Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist oferă o abordare epistemologică, de natură socioconstructivistă și interactivă, cu trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivistă, care face referire la subiectul care învață, respectiv la elev; dimensiunea sociologică, legată de interacțiunile sociale, care face referire la partenerii prezenți – ceilalți elevi și profesorul; dimensiunea interactivă, legată de interacțiunile cu mediul curricular, care face referire la situațiile de învățare și la obiectul de învățare organizat în interiorul acestor situații.
În construirea lucrării s-a pornit, firesc, de la statuarea didacticii generale și a didacticii disciplinelor pedagogice în sistemul științelor educației, continuându-se cu o prezentare de ansamblu a curricumului disciplinelor pedagogice și a componentelor acestuia și cu o investigație practică realizată în rândul elevilor și cadrelor didactice.
Operaționalizând atent conceptul de curriculum, autoarea propune – pentru cele mai relavante componente ale acestuia – considerații teoretice, interpretări personale, argumente, reflecții, metode, tehnici, instrumente, aplicații, aplicații și soluții didactice pertinente. Acestea sunt valorificate, deopotrivă, în procesul de predare-învățare-evaluare formativă la disciplinele pedagogice și ca deschideri spre problematicile de interes sau spre interogațiile actuale ale didacticii generale.
Didactica disciplinelor pedagogice. Un cadru constructivist oferă o abordare epistemologică, de natură socioconstructivistă și interactivă, cu trei dimensiuni complementare: dimensiunea constructivistă, care face referire la subiectul care învață, respectiv la elev; dimensiunea sociologică, legată de interacțiunile sociale, care face referire la partenerii prezenți – ceilalți elevi și profesorul; dimensiunea interactivă, legată de interacțiunile cu mediul curricular, care face referire la situațiile de învățare și la obiectul de învățare organizat în interiorul acestor situații.
În construirea lucrării s-a pornit, firesc, de la statuarea didacticii generale și a didacticii disciplinelor pedagogice în sistemul științelor educației, continuându-se cu o prezentare de ansamblu a curricumului disciplinelor pedagogice și a componentelor acestuia și cu o investigație practică realizată în rândul elevilor și cadrelor didactice.
Operaționalizând atent conceptul de curriculum, autoarea propune – pentru cele mai relavante componente ale acestuia – considerații teoretice, interpretări personale, argumente, reflecții, metode, tehnici, instrumente, aplicații, aplicații și soluții didactice pertinente. Acestea sunt valorificate, deopotrivă, în procesul de predare-învățare-evaluare formativă la disciplinele pedagogice și ca deschideri spre problematicile de interes sau spre interogațiile actuale ale didacticii generale.