Adresându-se tuturor celor care urmează programe didactice de formare iniţială şi continuă, precum şi celor care doresc să se perfecţioneze/autoperfecţioneze, lucrarea de faţă propune suporturi practic-acţionale, metodologice şi, deopotrivă, elemente de fundamentare teoretică referitoare la problematicile specifice fundamentelor pedagogiei şi teoriei şi metodologiei curriculumului.
În prezentarea didactică a temelor pedagogice selectate s-a optat pentru o structură algoritmică alcătuită din următoarele componente:
• obiective/competenţe vizate prin studiul temei
• termeni şi sintagme-cheie
• suport teoretic
• organizatori cognitivi/scheme prin care sunt esenţializate şi explicitate conţinuturile
• sarcini de reflecţie şi exerciţii applicative
• sugestii pentru luarea notiţelor
• recomandări bibliografice pentru studiul individual.
Adresându-se tuturor celor care urmează programe didactice de formare iniţială şi continuă, precum şi celor care doresc să se perfecţioneze/autoperfecţioneze, lucrarea de faţă propune suporturi practic-acţionale, metodologice şi, deopotrivă, elemente de fundamentare teoretică referitoare la problematicile specifice fundamentelor pedagogiei şi teoriei şi metodologiei curriculumului.
În prezentarea didactică a temelor pedagogice selectate s-a optat pentru o structură algoritmică alcătuită din următoarele componente:
• obiective/competenţe vizate prin studiul temei
• termeni şi sintagme-cheie
• suport teoretic
• organizatori cognitivi/scheme prin care sunt esenţializate şi explicitate conţinuturile
• sarcini de reflecţie şi exerciţii applicative
• sugestii pentru luarea notiţelor
• recomandări bibliografice pentru studiul individual.