Putini dintre noi isi mai amintesc cat de vechi sunt povestile lui Charles Perrault, desi toti le-am citit in copilarie sau ne-au fost citite seara, inainte de culcare. Aparute in secolul al XVII-lea, acestea isi pastreaza prospetimea expresiei, dar mai ales forta valorii morale. Raul si binele nu sunt infatisari diferite, ci sunt expresia propriilor noastre fapte: fata cea buna are noroc de perle si diamante de cate ori deschide gura, iar fata cea rea da nastere broastelor raioase si serpilor. Sunt, in aceasta ipostaza de basm fantastic si moralist, doua metafore vii ale principiilor binelui si raului, vechi de cand lumea si mai actuale poate decat oricand, in epoca moderna a relativitatii generalizate.
Putini dintre noi isi mai amintesc cat de vechi sunt povestile lui Charles Perrault, desi toti le-am citit in copilarie sau ne-au fost citite seara, inainte de culcare. Aparute in secolul al XVII-lea, acestea isi pastreaza prospetimea expresiei, dar mai ales forta valorii morale. Raul si binele nu sunt infatisari diferite, ci sunt expresia propriilor noastre fapte: fata cea buna are noroc de perle si diamante de cate ori deschide gura, iar fata cea rea da nastere broastelor raioase si serpilor. Sunt, in aceasta ipostaza de basm fantastic si moralist, doua metafore vii ale principiilor binelui si raului, vechi de cand lumea si mai actuale poate decat oricand, in epoca moderna a relativitatii generalizate.