Cum ne iniţiem într-o limbă necunoscută? Aşa cum procedează copilul care învaţă limba maternă urmărind comportamentul contextual şi combinatorial al celor rostite de alte persoane. Dar copilul, într-o primă etapă, procedează pe baza a ceea ce aude. O problemă similară apare atunci când ne aflăm în prezenţa unor texte scrise într-o limbă necunoscută şi, în absenţa unui profesor care să folosească un metalimbaj care ne este cunoscut, urmează, ca folosind aspectele combinatoriale şi regularităţile observate în text, să inducem fragmente de sintaxă şi semantică în idiomul respectiv.
academician Solomon Marcus
Timpul confirmă, prin cuantificarea dimensiunii sale cronologice într-una evenimenţială, faptul că o idee de succes se continuă în reuşite pe care nimeni nu le poate contesta. Olimpiada de lingvistică ,,Solomon Marcus” este o carte care confirmă că excelenţa într-un domeniu de cunoaştere complexă, transdisciplinară, funcţionează ca un reper pentru a fixa punctul maxim al aspiraţiei tinerei generaţii – acela de a comunica pentru a înţelege cum funcţionează mintea omenească în zona logicii şi a gândirii analogice.
conf. univ. dr. Mina-Maria Rusu
Cum ne iniţiem într-o limbă necunoscută? Aşa cum procedează copilul care învaţă limba maternă urmărind comportamentul contextual şi combinatorial al celor rostite de alte persoane. Dar copilul, într-o primă etapă, procedează pe baza a ceea ce aude. O problemă similară apare atunci când ne aflăm în prezenţa unor texte scrise într-o limbă necunoscută şi, în absenţa unui profesor care să folosească un metalimbaj care ne este cunoscut, urmează, ca folosind aspectele combinatoriale şi regularităţile observate în text, să inducem fragmente de sintaxă şi semantică în idiomul respectiv.
academician Solomon Marcus
Timpul confirmă, prin cuantificarea dimensiunii sale cronologice într-una evenimenţială, faptul că o idee de succes se continuă în reuşite pe care nimeni nu le poate contesta. Olimpiada de lingvistică ,,Solomon Marcus” este o carte care confirmă că excelenţa într-un domeniu de cunoaştere complexă, transdisciplinară, funcţionează ca un reper pentru a fixa punctul maxim al aspiraţiei tinerei generaţii – acela de a comunica pentru a înţelege cum funcţionează mintea omenească în zona logicii şi a gândirii analogice.
conf. univ. dr. Mina-Maria Rusu