Lucrarea de față a fost gândită ca un intrument de lucru ce întrunește exigențele unui manual școlar cu libertățile oferite profesorului de programa școlară pentru clasa a IX-a.
Proiectată sub forma a șase unități, cu o structură stabilă, ROMÂNA CA LA CARTE propune o abordare didactică adecvată, având în vedere atât competențele, cât și nevoile de învățare ale elevilor. Prin temele literare tratate (Joc și joacă, Adolescența, Iubirea, Familia, Personalități, modele, exemple, Lumi fantastice) se urmărește descoperirea treptată a conținuturilor, dialogul cultural și transferul permanent al ideilor dinspre literatură spre viață.
Selecția autorilor a avut la bază criteriul estetic și potențialul formativ al acestora, reflectate într-un exercițiu de sinteză și o punere în echilibru a literaturii de patrimoniu, reprezentată de valorile clasice, decupate inclusiv din canonul universal, cu literatura contemporană, mult mai ancorată într-un regim al cotidianului.
Nu în ultimul rând, dincolo de dimensiunea culturală, auxiliarul oferă cadrelor didactice posibilitatea unor evaluări standardizate, care să permită o raportare cât mai obiectivă la nivelurile de achiziții ale elevilor și, implicit, configurarea unor parcursuri individualizate de învățare.
Lucrarea de față a fost gândită ca un intrument de lucru ce întrunește exigențele unui manual școlar cu libertățile oferite profesorului de programa școlară pentru clasa a IX-a.
Proiectată sub forma a șase unități, cu o structură stabilă, ROMÂNA CA LA CARTE propune o abordare didactică adecvată, având în vedere atât competențele, cât și nevoile de învățare ale elevilor. Prin temele literare tratate (Joc și joacă, Adolescența, Iubirea, Familia, Personalități, modele, exemple, Lumi fantastice) se urmărește descoperirea treptată a conținuturilor, dialogul cultural și transferul permanent al ideilor dinspre literatură spre viață.
Selecția autorilor a avut la bază criteriul estetic și potențialul formativ al acestora, reflectate într-un exercițiu de sinteză și o punere în echilibru a literaturii de patrimoniu, reprezentată de valorile clasice, decupate inclusiv din canonul universal, cu literatura contemporană, mult mai ancorată într-un regim al cotidianului.
Nu în ultimul rând, dincolo de dimensiunea culturală, auxiliarul oferă cadrelor didactice posibilitatea unor evaluări standardizate, care să permită o raportare cât mai obiectivă la nivelurile de achiziții ale elevilor și, implicit, configurarea unor parcursuri individualizate de învățare.