Coșul meu 0
Contul meu
0
Colecții
CATEGORII
Româna ca la carte. Literatură, limbă și comunicare. Clasa a XI-a
RĂSFOIEȘTE
Descriere
Despre autori
Recenzii (0)

PLANIFICARE CALENDARISTICĂ

Auxiliarul pentru clasa a XI-a din conceptul educațional ROMÂNA CA LA CARTE pune în echilibru dubla condiționare a literaturii, canonică și estetică, apartenența clasică, modernă ori contemporană a autorilor, pentru a valida caracterul dinamic și emergent al fenomenului cultural, cu scopul de a forma simțul estetic și de a deprinde rafinamentul intelectual al viitorului absolvent de liceu.

Texte aparținând literaturii vechi, nuvela de inspirație istorică, poemul romantic sau romanul realist, în diversele lui concretizări, completate prin studii de caz sau sinopsisuri, se constituie ca secvențe viabile de istorie literară și culturală. Actul receptării artistice este configurat în funcție de anumite repere, selectate din patrimoniul național sau universal, de la Lucian Boia, Stefan Zweig, Matteo Strukul, Cristian Fulaș, Dimitrie Cantemir, Ligia Ruscu, Mihai Eminescu, Mihail Sadoveanu, G. Călinescu, Honoré de Balzac, Ismail Kadare, Bogdan Răileanu, Dumitru Țepeneag, F. Scott Fitzgerald, oferind o perspectivă integratoare asupra canonului literar, prin parcurgerea căruia vor fi dobândite importante abilități de viață.

Româna ca la carte. Literatură, limbă și comunicare. Clasa a XI-a
RĂSFOIEȘTE
Descriere
Despre autori
Recenzii (0)

PLANIFICARE CALENDARISTICĂ

Auxiliarul pentru clasa a XI-a din conceptul educațional ROMÂNA CA LA CARTE pune în echilibru dubla condiționare a literaturii, canonică și estetică, apartenența clasică, modernă ori contemporană a autorilor, pentru a valida caracterul dinamic și emergent al fenomenului cultural, cu scopul de a forma simțul estetic și de a deprinde rafinamentul intelectual al viitorului absolvent de liceu.

Texte aparținând literaturii vechi, nuvela de inspirație istorică, poemul romantic sau romanul realist, în diversele lui concretizări, completate prin studii de caz sau sinopsisuri, se constituie ca secvențe viabile de istorie literară și culturală. Actul receptării artistice este configurat în funcție de anumite repere, selectate din patrimoniul național sau universal, de la Lucian Boia, Stefan Zweig, Matteo Strukul, Cristian Fulaș, Dimitrie Cantemir, Ligia Ruscu, Mihai Eminescu, Mihail Sadoveanu, G. Călinescu, Honoré de Balzac, Ismail Kadare, Bogdan Răileanu, Dumitru Țepeneag, F. Scott Fitzgerald, oferind o perspectivă integratoare asupra canonului literar, prin parcurgerea căruia vor fi dobândite importante abilități de viață.

Distribuie pe Twitter
Distribuie pe Pinterest
Distribuie pe Email
POATE VĂ INTERESEAZĂ ȘI