ROMÂNA CA LA CARTE pentru clasa a XI-a pune în echilibru dubla condiționare a literaturii, canonică și estetică, apartenența clasică, modernă ori contemporană a autorilor, pentru a valida caracterul dinamic și emergent al fenomenului cultural, cu scopul de a forma simțul estetic și de a deprinde rafinamentul intelectual al viitorului absolvent de liceu. Texte aparținând literaturii vechi, nuvela de inspirație istorică, poemul romantic sau romanul realist, în diversele lui concretizări, completate prin studii de caz sau sinopsisuri, se constituie ca secvențe viabile de istorie literară și culturală. Actul receptării artistice este configurat în funcție de anumite repere, selectate din patrimoniul universal (Mihail Lermontov, Honoré de Balzac, Stefan Zweig, F. Scott Fitzgerald), din cel național (Dimitrie Cantemir, Costache Negruzzi, Mihai Eminescu, Alexandru Odobescu, Mihail Sadoveanu, G. Călinescu), ajungând la scriitori contemporani din România (Simona Antonescu, Andreea Răsuceanu, Cristian Fulaș, Bogdan Răileanu) și din lume (Ismail Kadare, Matteo Strukul), oferind o perspectivă integratoare asupra canonului literar, prin parcurgerea căruia vor fi dobândite importante abilități de viață.
Coerența didactică este asigurată prin evaluările propuse: inițială, continuă și finală, proiectate în acord cu tipologia complexă a acestui demers didactic.
ROMÂNA CA LA CARTE pentru clasa a XI-a pune în echilibru dubla condiționare a literaturii, canonică și estetică, apartenența clasică, modernă ori contemporană a autorilor, pentru a valida caracterul dinamic și emergent al fenomenului cultural, cu scopul de a forma simțul estetic și de a deprinde rafinamentul intelectual al viitorului absolvent de liceu. Texte aparținând literaturii vechi, nuvela de inspirație istorică, poemul romantic sau romanul realist, în diversele lui concretizări, completate prin studii de caz sau sinopsisuri, se constituie ca secvențe viabile de istorie literară și culturală. Actul receptării artistice este configurat în funcție de anumite repere, selectate din patrimoniul universal (Mihail Lermontov, Honoré de Balzac, Stefan Zweig, F. Scott Fitzgerald), din cel național (Dimitrie Cantemir, Costache Negruzzi, Mihai Eminescu, Alexandru Odobescu, Mihail Sadoveanu, G. Călinescu), ajungând la scriitori contemporani din România (Simona Antonescu, Andreea Răsuceanu, Cristian Fulaș, Bogdan Răileanu) și din lume (Ismail Kadare, Matteo Strukul), oferind o perspectivă integratoare asupra canonului literar, prin parcurgerea căruia vor fi dobândite importante abilități de viață.
Coerența didactică este asigurată prin evaluările propuse: inițială, continuă și finală, proiectate în acord cu tipologia complexă a acestui demers didactic.