Cartea se adresează unui cerc larg de cititori: matematicieni, ingineri, economişti, studenţi, viitori informaticieni, elevi din clasele terminale de liceu, preocupaţi în activitatea lor de probleme de optimizare. Totodată, ea poate constitui un material auxiliar preţios pentru perfecţionarea profesorilor din învăţământul preuniversitar, precum şi în pregătirea unor activităţi de laborator în specializările cu profil informatic din învăţământul superior.
Din cele peste 300 de probleme propuse, pentru aproape 90 dintre ele au fost date rezolvările complete, însoţite şi de exemple de execuţie. În vederea evaluării celor mai bune performanţe ale algoritmilor analizaţi, s-a încercat prezentarea mai multor variante de implementare, folosind în acest sens structuri de date diferite.
Volumul al doilea cuprinde aspecte teoretice şi numeroase aplicaţii practice, rezolvate sau propuse spre rezolvare, din următoarele domenii:
Ultimul capitol al acestui volum este dedicat prezentării a două biblioteci interactive pentru grafuri: MATGRAPH – utilizabilă cu ajutorul mediului de programare MATLAB – şi BGL, ce poate fi apelată în medii de programare C++.
Cartea se adresează unui cerc larg de cititori: matematicieni, ingineri, economişti, studenţi, viitori informaticieni, elevi din clasele terminale de liceu, preocupaţi în activitatea lor de probleme de optimizare. Totodată, ea poate constitui un material auxiliar preţios pentru perfecţionarea profesorilor din învăţământul preuniversitar, precum şi în pregătirea unor activităţi de laborator în specializările cu profil informatic din învăţământul superior.
Din cele peste 300 de probleme propuse, pentru aproape 90 dintre ele au fost date rezolvările complete, însoţite şi de exemple de execuţie. În vederea evaluării celor mai bune performanţe ale algoritmilor analizaţi, s-a încercat prezentarea mai multor variante de implementare, folosind în acest sens structuri de date diferite.
Volumul al doilea cuprinde aspecte teoretice şi numeroase aplicaţii practice, rezolvate sau propuse spre rezolvare, din următoarele domenii:
Ultimul capitol al acestui volum este dedicat prezentării a două biblioteci interactive pentru grafuri: MATGRAPH – utilizabilă cu ajutorul mediului de programare MATLAB – şi BGL, ce poate fi apelată în medii de programare C++.