Tratatul de didactică modernă este rezultatul cercetării ştiinţifice întreprinse de un grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, aflat sub coordonarea a doi prestigioşi profesori universitari, Miron Ionescu şi Muşata Bocoş.
Apariţia unei asemenea lucrări de referinţă era extrem de necesară: realităţile şcolii româneşti i-au pus pe practicienii educaţiei faţă în faţă cu importul a numeroase idei, teorii sau experienţe noi, a căror implementare nu a fost lipsită de riscul distorsiunilor şi a căror integrare în experienţele deja consacrate a generat, alături de alţi factori – nu de puține ori –, disfuncţii ale limbajului pedagogic (ambiguitatea unor concepte, reducerea sau amplificarea nepermisă a sferei unor noţiuni, clişeizarea unor sintagme etc.).
Autorii şi-au propus, aşadar, să vină în sprijinul practicienilor prin clarificarea conceptelor şi a definiţiilor şi prin inventarierea unor modalităţi şi strategii coerente de ameliorare a practicii instructiv-educative. Astfel, Tratatul se constituie într-un instrument de lucru complet şi competent, care nu trebuie să lipsească din biblioteca celor interesaţi de formarea continuă.
Tratatul de didactică modernă este rezultatul cercetării ştiinţifice întreprinse de un grup de cadre didactice de la Facultatea de Psihologie şi Ştiinţe ale Educaţiei a Universităţii „Babeş-Bolyai” din Cluj-Napoca, aflat sub coordonarea a doi prestigioşi profesori universitari, Miron Ionescu şi Muşata Bocoş.
Apariţia unei asemenea lucrări de referinţă era extrem de necesară: realităţile şcolii româneşti i-au pus pe practicienii educaţiei faţă în faţă cu importul a numeroase idei, teorii sau experienţe noi, a căror implementare nu a fost lipsită de riscul distorsiunilor şi a căror integrare în experienţele deja consacrate a generat, alături de alţi factori – nu de puține ori –, disfuncţii ale limbajului pedagogic (ambiguitatea unor concepte, reducerea sau amplificarea nepermisă a sferei unor noţiuni, clişeizarea unor sintagme etc.).
Autorii şi-au propus, aşadar, să vină în sprijinul practicienilor prin clarificarea conceptelor şi a definiţiilor şi prin inventarierea unor modalităţi şi strategii coerente de ameliorare a practicii instructiv-educative. Astfel, Tratatul se constituie într-un instrument de lucru complet şi competent, care nu trebuie să lipsească din biblioteca celor interesaţi de formarea continuă.