Rețeta succesului elaborării unui manual reușit conține câteva ingrediente secrete. Ținem cont, în primul rând, de documentele curriculare în vigoare – programele școlare, particularitățile psihopedagocice ale copiilor, particularitățile legate de vârstă. Apoi, ținem cont de ceea ce ne-am dori noi să avem pe catedră. Nu în ultimul rând, ținem cont de ceea ce le-ar face copiilor plăcere, astfel încât să le menținem atenția în clasă, în timpul orei. Acesta este un secret care contribuie la rețeta succesului: faptul că le place copiilor să deschidă acea carte. Atractivitatea este dată și de grafică, și de imagini, dar și de paginarea aerisită.
Îmbinăm itemi subiectivi cu itemi obiectivi tip pereche, grilă, ceea ce le place copiilor și nu le ocupă foarte mult timp, dar ajută la atingerea competențelor vizate de programa școlară.
Manualul întregește paleta instrumentelor de lucru de care se folosește un cadru didactic. Profesorul este cel care îl selectează, iar elevul beneficiază de avantajele acestei alegeri. Cred că un manual trebuie să aibă și o dimesiune digitală. Tehnologia este un avantaj enorm, pentru că satisface curiozitatea și înclinațiile elevilor către partea digitală. Asta îi atrage mai ușor în lumea cunoașterii.
Există un aspect integrat al celor două manuale de comunicare în limba română pentru clasa I și a II-a.
Adriana Briceag, profesor metodist, inspector școlar și coordonatoarea echipelor care au elaborat manualele de comunicare în limba română și de matematică pentru clasa I și a II-a.