Prezentare generală a manualului
Teme esențiale abordate în manualul de Consiliere și dezvoltare personală pentru clasa a VII-a de la Editura Paralela 45:
- Autocunoaştere şi stil de viață sănătos şi echilibrat;
- Dezvoltare socio-emoțională;
- Managementul învățării;
- Managementul carierei.
Manualul este structurat în 4 capitole, fiecare capitol fiind alocat unei unități de învățare.
- Structurarea unităților de învățare este riguroasă și asigură formarea treptată și temeinică a competențelor vizate de programă. La finalul fiecărei unități există o lecție de recapitulare, care vine să structureze și să fixeze abilitățile și cunoștințele dobândite, fiind urmată de evaluare prin intermediul unui proiect.
- Prin conținutul său, manualul respectă funcțiile pedagogice specifice: de informare, formare, antrenare și instruire.
- Lucrarea are în vedere o succedare coerentă a conținuturilor și o dispunere progresivă a activităților de învățare, ale căror cerințe urmăresc experiențele reale ale elevilor.
Manualul are în vedere o progresie firească a conținuturilor domeniului consiliere, pornind de la nevoile adolescenților de autocunoaștere și gestionare a emoțiilor, condiții esențiale pentru un management coerent al învățării. Informațiile primelor trei capitole facilitează integrarea principiilor și a modalităților eficiente de luare a deciziei de carieră (capitolul IV), proces care, în clasa a VII-a, tinde să se cristalizeze.
Manualul propune un material adaptat particularităților de vârstă ale elevilor, abordat din perspectiva specificității psiho-emoționale, a stimulării intelectuale, prin exemple/modele de lucru propuse de autori, al căror obiectiv este acela de a interioriza faptul că procesul învățării reprezintă o dialectică subtilă a efortului și a jocului, a informației și a semnificației acesteia.
De ce să alegeți manualul de Consiliere și dezvoltare ersonală pentru clasa a VII-a de la Editura Paralela 45 ?
- Contribuie la realizarea profilului de formare din perspectiva a cinci dimensiuni ale dezvoltării personalității elevului, care vizează: competențe de autocunoaștere, competențe socio-emoționale, competențe de management al învățării, competențe de management al carierei și adoptarea unui stil de viață sănătos.
- Fișa de reflecție personală (De vorbă cu mine însămi/însumi) și fișa de feedback din partea dirigintelui/din partea colegului reprezintă două instrumente importante care desăvârșesc unitățile de învățare.
- Fișa de feedback pentru părinți reprezintă o noutate și se adresează părintelui care dorește să le ofere elevilor un feedback (în cadrul unor evenimente dedicate, de valorizare a portofoliilor personale realizate de către elevi la această disciplină).
Un mod suplu și îndrăzneț de a expune problematica lumii în care trăim, convertit într-un limbaj accesibil și prietenos.