Manualul respectă strict competențele generale și specifice, domeniile și conținuturile din documentele curriculare în vigoare. Acestea au fost organizate integrat, în nouă unități de învățare, care se regăsesc și în manualul de comunicare în limba română, de la clasa a II-a.
Fiecare unitate de învățare se încheie cu Recapitulare, Evaluare și Exersăm, ne dezvoltăm și prin joc recuperăm, ultima punând accent pe caracterul ludic, care îl sprijină pe copil în remedierea și consolidarea cunoștințelor, a abilităților și a atitudinilor vizate de programa școlară actuală.
Activitățile de învățare sunt prezentate într-o manieră accesibilă, atractivă, oferind, de asemenea, aspecte teoretice, sintetice, care asigură aplicarea lor, în urma rezolvării cerințelor care respectă principiul accesibilității și al dificultății gradate a exercițiilor.
Asfel, se valorifică experiențele de învățare ale elevilor, se însușesc competențele vizate, se stimulează gândirea și imaginația, se îmbogățește bagajul de reprezentări matematice, se formează și se dezvoltă competențe de realizare a unor conexiuni intradisciplinare și interdisciplinare cu științele naturii, satisfăcând și curiozitatea celor pasionați de aflarea unor informații interesante despre lumea înconjurătoare.
Pe tot parcursul manualului, se folosește un limbaj accesibil, prin care sunt explicați termenii științifici, întregul proces fiind susținut de ilustrațiile atrăgătoare, clare, care asigură înțelegerea terminologiei matematice.
Activitățile de învățare prezentate în manual ilustrează fiecare conținut din programă, valorifică demersul didactic interactiv, care poate fi organizat frontal, individual, pe echipe sau în perechi, completează și susțin redarea lor în plan digital. Un accent deosebit este pus pe îmbinarea armonioasă a metodelor clasice, alături de cele moderne. Același principiu al diversificării a fost aplicat și în cazul formulării itemilor (subiectivi, semiobiectivi, obiectivi), precum și în selectarea metodelor și a tehnicilor de evaluare abordate, familiare și plăcute elevilor: portofoliul, proiectul, investigația, fișa de observare sistemtică a activității, alături de testele de evaluare.
Nu în ultimul rând, impregnarea caraterului ludic în transmiterea și însușirea competențelor fac posibilă împrietenirea și atragerea elevului cu matematica.
În concluzie, acest manual: